- Strona główna
- Wizyta
- Edukacja
- Gra wirtualna
Gra dotyczy wirtualnego zwiedzania po niedostępnych miejscach rezydencji w Kozłówce. Przejdź do „Wirtualne tajemnice pałacu w Kozłówce”
W niewyjaśnionych okolicznościach olbrzymi pałac z pięknym ogrodem opuszczają właściciele. Zmęczony wielomiesięczną, samotną opieką nad majątkiem Pan Tomasz, zarządca, prosi w liście swego bratanka Karola – historyka sztuki, aby przyjechał do Kozłówki i spisał przedmioty należące do rodziny Zamoyskich. Po długiej podróży Karol zatrzymuje się w pobliskiej gospodzie i przypadkiem podsłuchuje rozmowę miejscowych o wielkim skarbie, który podobno nigdy Kozłówki nie opuścił. Zaciekawiony historią postanawia przyjrzeć się sprawie. Opowiada historię stryjowi, a ten podaje mu list od hrabiny zatytułowany „MA-LI-NO-WE BU-TY”
Drogi Panie Tomaszu,
zostawiam Panu rzecz mi najdroższą w nadziei, że opiekę swą Pan nad nią roztoczy. Najcenniejsze przedmioty ukryłam, ale jeśli je Pan odnajdzie, w dostatku żyć Pan będzie. Kluczem do tajemnicy niech będą MA-LI-NO-WE BU-TY…
W liście zapisano też niezrozumiałe dla zarządcy słowa: KLWILCH, SRWUROT KBFWI, PMELW PLÓRN, KRTSZYMŁ, ANOWYM, KIBCZW, KNPWRYA. Ostatnimi słowami był pogrubiony napis: SKMRU NDOMJDZLWSZ E PÓŁOCOWJ ELWŻT…
Pomóż Karolowi i Panu Tomaszowi odszyfrować wiadomość od hrabiny i znajdź ukryte przedmioty.
Wskazówka: Zasada działania szyfru jest prosta, wystarczy podstawiać za literę w szyfrowanym wyrazie literę, która jest z nią w parze. Jeśli zaś w szyfrowanym wyrazie dana litera nie występuje, należy ją przepisać.
-----
Projekt „Wirtualne tajemnice pałacu w Kozłówce” dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.